In het snel evoluerende digitale landschap dient automatisering niet langer slechts als een middel om taken te simplificeren, maar als een essentiële strategie om zowel de klantbeleving te verhogen als de operationele efficiëntie te versterken. Bij Schulten Media erkennen we het potentieel dat slimme, relevante automatisering biedt voor bedrijven in uiteenlopende sectoren, zowel intern als extern. Daarom geven we jou graag een kijkje in de betekenis, toepassingen en voordelen in jouw reis naar effectieve automatisering.
Relevante automatisering refereert naar de strategische toepassing van technologie om processen en taken te automatiseren, waarbij er een specifieke focus ligt op het verbeteren van de klantbeleving en de operationele effectiviteit. En dit alles zonder overbodige complexiteit. Het gaat erom de juiste balans te vinden: het automatiseren van processen die zowel waarde toevoegen aan de klant en het bedrijf als de efficiëntie verbeteren, zonder de persoonlijke aanpak te verliezen die klantrelaties juist versterkt.
Elk bedrijf is in kleine of grote mate op zoek naar manieren om de bedrijfsvoering te versimpelen, tijdrovende werkzaamheden te verminderen en de focus te leggen op de werkzaamheden die zakelijk succes opleveren. Maar wat valt er nu allemaal te automatiseren? Wij vertellen je er graag meer over!
Door middel van automatisering kun je een groot aantal, vaak tijdrovende, werkzaamheden versimpelen, waaronder:
De administratie is een onderdeel waar elke organisatie mee te maken heeft. Geautomatiseerde administratieve taken zoals facturatie, loonadministratie, data management en rapportage dragen bij aan de nauwkeurigheid en helpen medewerkers om hun tijd nog effectiever in te zetten in de organisatie.
Nieuwe medewerkers wil je het liefste zo snel mogelijk onderdeel laten worden van de organisatie. Door middel van een geautomatiseerd onboardingsproces biedt je hen een gestandaardiseerde en complete introductie die op eigen tempo kan worden doorlopen.
Met een accurate realtime tracking van goederen heb jij altijd jouw voorraad inzichtelijk. Bovendien creëer je zo een snellere orderverwerking, vermindert het jouw operationele kosten en zorgt het voor een tevreden klant doordat je tijdige leveringen kunt waarborgen.
Klanten willen graag snel reactie op hun vragen. Het automatiseren van jouw klantenservice met chatbots voor basisinformatie, kan hierin een grote bijdrage leveren. Uiteraard wel in combinatie met een naadloze overgang naar menselijke interactie, die waarborgt waar nodig. Wil je hier meer over lezen? Check dan deze blog!
Voor bedrijven die gericht zijn op leads is een goed follow up proces voor nieuwe leads essentieel. Automatisering van dit proces garandeert tijdige en consistente communicatie waardoor geen enkele kans gemist wordt en (potentiële) klanten zich gehoord en gewaardeerd voelen.
Gebruik automatisering om gepersonaliseerde communicatie en aanbevelingen te genereren, wat een aangepaste en intuïtieve klantbeleving creëert. Dit leidt tot een verhoogde klanttevredenheid en loyaliteit, maar ook intern levert dit operationele efficiëntie, en dus tijd op, die geïnvesteerd kan worden in andere initiatieven.
Implementeer tools die processen stroomlijnen, zoals CRM- of ERP-systemen die klantgegevens en interactiegeschiedenis integreren om medewerkers te helpen bij het bieden van gerichte informatie doordat zij goed geïnformeerd zijn. Zo kunnen zij excelleren in het helpen en adviseren van jouw klanten.
Dat automatisering toepasbaar is in diverse onderdelen van jouw bedrijf is een vast gegeven, maar waarom zou je uiteindelijk kiezen voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Je vindt een aantal voordelen die het je oplevert hieronder:
Bij Schulten Media begrijpen we dat elke onderneming uniek is, en zo ook haar automatiseringsbehoeften. Onze expertise ligt in het leveren van oplossingen op maat, waardoor jouw automatisering naadloos aansluit bij jouw zakelijke behoeften en klantverwachtingen. Hoe we jou kunnen helpen?
Relevante automatisering staat centraal in het opbouwen van een efficiënt en klantgericht bedrijf. Wil je hier de volgende stap in zetten? Zorg dan eerst dat je de huidige bedrijfsvoering goed analyseert om verbeterpunten te ontdekken. Heb jij in grote lijnen duidelijk waar je met jouw bedrijf winst kunt behalen op het gebied van automatisering? Dan kunnen wij jou helpen door middel van deskundige begeleiding & maatwerk automatiseringsoplossingen, om een duurzame strategie te implementeren die jouw bedrijf verder brengt.
Tijd voor een kopje koffie? Plan een vrijblijvende afspraak met ons in!
Geplaatst op 09 okt 2023