Koppeling met boekhoudpakket
Een slimme koppeling met jouw boekhoudpakket
Waarom jouw organisatie niet zonder kan
In het bedrijfsleven weet je als geen ander dat een goed functionerende boekhouding cruciaal is voor je organisatie. Toch kan het bijhouden van alle financiële stromen vaak een tijdrovende klus zijn. Dat is waar een koppeling met je boekhoudpakket echt het verschil kan maken. In deze blog vertellen we je waarom zo’n koppeling niet alleen handig is, maar zelfs noodzakelijk kan zijn én hoe wij dit voor je kunnen realiseren.
Wat houdt een koppeling met een boekhoudpakket in?
Een koppeling met een boekhoudpakket is een digitale verbinding tussen jouw bedrijfssoftware en het boekhoudsysteem waar je gebruik van maakt. Of je nu werkt met Exact, Twinfield, SnelStart, Jortt, Moneybird of AFAS, een koppeling zorgt ervoor dat gegevens automatisch uitgewisseld worden tussen systemen. Dit betekent dat je bijvoorbeeld betalingen, inkoopfacturen, verkoopfacturen of voorraadmutaties direct in je boekhoudsoftware verwerkt ziet, zonder alle gegevens handmatig in te hoeven voeren. Een slimme koppeling automatiseert deze processen en zorgt ervoor dat je boekhouding altijd up-to-date is.
Waarom heb je een koppeling met een boekhoudpakket nodig?
Wanneer je dagelijks veel tijd besteedt aan de handmatige invoer en controle van alle financiële stromen kan een koppeling met een boekhoudpakket uitkomst bieden. Je bespaart namelijk veel tijd door repetitieve taken te automatiseren. Bovendien wordt de kans op fouten geminimaliseerd, we maken immers allemaal wel eens een typfout. Maar een fout in de boekhouding kan grote gevolgen hebben, zoals onjuiste financiële rapportages of belastingaangiftes. Bespaar zowel geld als tijd en zorg voor gemoedsrust door te automatiseren.
Platform koppeling met boekhoudpakket
Een koppeling tussen je webshop, applicatie of ander platform en je boekhoudpakket kan jouw bedrijfsprocessen aanzienlijk stroomlijnen. Inmiddels hebben we door de jaren heen een groot aantal succesvolle integraties gerealiseerd die bedrijven helpen om onder andere automatisch financiële gegevens te synchroniseren met hun boekhoudsysteem.
Een van deze succesvolle integraties is die van het B2B e-commerce platform van Best Recards, welke een koppeling heeft met het boekhoudprogramma Exact. Waarbij we weborders automatisch exporteren naar het boekhoudprogramma, zodat de omzetstromen direct op de juiste grootboekrekening terechtkomen.
De interne applicatie die we voor 4Horeca ontwikkeld hebben bevat koppelingen met andere systemen en pakketten, waaronder Jortt voor de boekhouding. Hier heeft automatisering ervoor gezorgd dat werkbonnen en inkopen snel kunnen worden omgezet naar facturen voor klanten. Uren- en rittenregistratie kunnen zo automatisch worden gefactureerd. Dit scheelt talloze handmatige handelingen die nu snel, foutloos en efficiënt verlopen.
Deze beide platformen bevatten naast koppelingen met boekhoudpakketten ook andere koppelingen. Hierbij kun je denken aan onder andere verzending, betalingen en rittenregistratie.
Wil jij ook één of meerdere koppelingen laten realiseren? Neem contact met ons op en plan een vrijblijvend gesprek met ons in!
De voordelen
Automatisering levert een tijd- en geldbesparing op en vermindert fouten, maar wat zijn andere voordelen die je ervaart door te kiezen om te koppelen met jouw boekhoudpakket? We zetten ze voor je op een rij:
Real-time inzicht: altijd een accuraat overzicht van de financiële situatie van jouw organisatie, waardoor je weloverwogen beslissingen kunt nemen.
Betere compliance: voldoe aan de continu veranderende wet- en regelgeving en voorkom niet-naleving door compliance taken te automatiseren.
Eenvoudige schaalbaarheid: groei of veranderingen binnen je organisatie zijn eenvoudig op te vangen door een koppeling met je mee te laten groeien, geen gedoe met handmatige updates of omslachtige processen.
Onze aanpak
Elke organisatie is uniek en heeft specifieke behoeften, en daarom ontwikkelen wij maatwerk oplossingen. Kun jij hulp gebruiken bij het optimaliseren of automatiseren van jouw organisatie? Dan gaan we graag met jou in gesprek om de uitdagingen binnen jouw organisatie te bespreken, welke doelen je voor ogen hebt en waar de knelpunten zitten.
Op basis van deze informatie gaan we aan de slag met een oplossing die naadloos aansluit op de behoeften van jouw organisatie. Dit betekent dat we een koppeling maken die niet alleen werkt met je huidige boekhoudpakket, maar ook eenvoudig kan worden aangepast naarmate je bedrijf groeit of verandert. We zorgen voor een vlekkeloze implementatie en bieden uitgebreide ondersteuning zodat je snel aan de slag kunt én blijft.
Met onze jarenlange ervaring in het ontwikkelen van stabiele en betrouwbare koppelingen kunnen wij jouw organisatie voorzien van de juiste oplossing op maat. Wij helpen je optimaliseren en verder groeien, zodat jij je kunt focussen op het runnen van jouw bedrijf.
Welke koppelingen we nog meer maken
De mogelijkheden voor koppelingen met systemen, tools of specifieke softwarepakketten zijn eindeloos. Om je een idee te geven van koppelingen die we onder meer kunnen maken, vind je hieronder een greep uit de mogelijkheden:
API koppelingen
Rittenregistratie
CRM systemen
Voorraadbeheersystemen
Verzendingen
Betalingen
HR management systemen
Project management systemen
Marketing automation tools
Klantenservice tools
Workflow automatisering tools
E-mail platformen
Klantfeedback systemen
E-commerce platformen
Transport- en logistieke systemen
Kortom, we kunnen koppelingen maken met talloze systemen en tools. Heb jij een specifiek verzoek? Wij denken graag met je mee!
Klaar voor de volgende stap?
Wil je meer weten over wat een koppeling met je boekhoudpakket of een van onze andere koppelingen voor jouw organisatie kan betekenen? Neem vandaag nog contact met ons op! Bel ons op 0541 700 216 of mail naar info@schultenmedia.nl. Ons team staat voor je klaar om jou verder te helpen!
Neem contact met ons op
Je ontvangt op werkdagen binnen 24 uur onze reactie!