The Freight Hero

The Freight Hero

Software ontwikkeling · Maatwerk boekingsplatform

Het boekingsplatform voor het importeren en exporteren van goederen van en naar Europa.

De start 

The Freight Hero kwam enige jaren geleden bij ons met de vraag om de bestaande software door te ontwikkelen en zo de bedrijfsprocessen binnen de organisatie te automatiseren. Ze stonden voor de uitdaging om de complexe logistieke processen te vereenvoudigen en daarmee de efficiëntie te verhogen. Een omvangrijk en doorlopend software ontwikkelingstraject waar we tot op de dag van vandaag nog steeds in door ontwikkelen!

Onze aanpak

Het proces in samenwerking met The Freight Hero bevat de volgende stappen:

  • Inventarisatie: We startten met een grondige analyse van de huidige situatie en de specifieke behoeften van The Freight Hero. Dit stelde ons in staat om een duidelijk beeld te krijgen van de gewenste verbeteringen en functionaliteiten.

  • Functioneel ontwerp: Vervolgens creëerden we een gedetailleerd functioneel ontwerp dat de benodigde functies en gebruikersinteracties nauwkeurig omschreef. Dit ontwerp vormde de basis voor de verdere ontwikkeling van het boekingssysteem.

  • Doorlopende doorontwikkeling: We werken continu aan de software om deze steeds verder uit te breiden en te optimaliseren. Dit omvat het toevoegen van nieuwe functionaliteiten, het verbeteren van de gebruikerservaring en het integreren van de nieuwste technologische innovaties. 

The Freight Hero

Functionaliteiten

De software voor The Freight Hero beschikt over diverse functionaliteiten, waaronder:

  • Geavanceerde berekeningen: Om diverse routes realtime te kunnen berekenen bevat de software rekenmodules die rekening houden met veel verschillende variablelen om meerdere routes te berekenen. Tevens wordt er een 'voordeligste-beste' route gekozen.
  • CRM-integraties: De website en CRM systeem zijn geïntegreerd met elkaar, waardoor ordermanagement, maar ook sales processen geïntegreerd zijn. Bovendien zijn er een aantal partner integraties gerealiseerd, waaronder het automatisch inklaren bij de douane en vervolgens de reactie weer uitlezen, om zoveel mogelijk werk uit handen te nemen.
  • Automatiseringen: Om de software zoveel mogelijk autonoom te laten werken zijn diverse processen geautomatiseerd. Waaronder het uitsturen van transportverzoeken, maar ook het automatisch inklaren bij het douanekantoor zorgt voor een optimale tijdsbesparing.
  • Webinterface: De software biedt een gebruiksvriendelijke webinterface van waaruit alles te beheren valt.

Integraties

We hebben een CRM koppeling gemaakt met diverse marketing- en sales tools. Daarnaast zijn er automatiseringen gerealiseerd richting transporteurs, agenten, rederijen, maar ook het douanekantoor. En natuurlijk kon ook een koppeling met betalingsprovider Mollie niet ontbreken voor de online betalingen. 

Het resultaat

Door middel van deze samenwerking helpen we The Freight Hero met het vereenvoudigen van haar logistieke processen en de operationele efficiëntie aanzienlijk te verhogen. Onze doorlopende samenwerking zorgt ervoor dat de software altijd up-to-date en in lijn met haar groeiende behoeften blijft.

After service & doorontwikkeling

We hechten veel waarde aan de after service en doorontwikkeling van software en platformen waar we aan gewerkt hebben. Zo ook voor The Freight Hero, waarbij we al jarenlang nauw samenwerken, om de software door te ontwikkelen op basis van de feedback van TFH. 

Bekijk ook deze cases

KOSC

KOSC

Maatwerk website

Peters bandenservice

Peters bandenservice

Maatwerk website

ABO

ABO

Maatwerk website

BORA Verspaning

BORA Verspaning

Maatwerk website

Benefitt

Benefitt

Webshop

Kennismaken?

We leren jou en jouw organisatie graag kennen! Dus vraag gerust een vrijblijvend gesprek aan. Vul jouw gegevens in, zodat wij zo snel mogelijk contact met je op kunnen nemen! 

Neem contact met ons op

Je ontvangt op werkdagen binnen 24 uur onze reactie!