Conversie optimalisatie CRO

Conversie optimalisatie (CRO)


Conversie optimalisatie biedt inzicht waarom een bezoeker geen verdere actie onderneemt. Wil jij uitvinden waar jij jouw website of webshop kunt verbeteren? Wij adviseren je graag! 

Wat is conversie optimalisatie (CRO)?

Conversie optimalisatie, ook wel Conversion Rate Optimization, is het verbeteren van jouw website of webshop om van bezoekers klanten te maken. Door inzicht te krijgen in het online gedrag van jouw website bezoekers kun je de ervaring waar nodig beter voor hen maken. Je kunt hierbij denken aan het versimpelen van taken in het verkoopproces of het eenvoudiger maken van een offerte- of informatie aanvraag.      

Waarom werken aan conversie optimalisatie?

Door te werken aan jouw online conversie liggen betere bedrijfsresultaten binnen handbereik. Wat jouw einddoel ook is, je wilt graag dat jouw bezoekers bepaalde acties uitvoeren op jouw website. Hoe beter de customer journey ingericht is waar ze doorheen lopen, des te hoger jouw conversiepercentage zal zijn. Onderzoek doen naar waar in deze customer journey bezoekers afhaken én waarom geeft veel informatie prijs over hoe bezoekers jouw website of webshop ervaren. Op deze manier kun je gericht aanpassingen doen om bezoekers aan te zetten tot de gewenste acties.  

Door jouw gehele website te toetsen en waar nodig te verbeteren op de inhoud, gebruiksvriendelijkheid, de techniek en het visuele aspect kun je op verschillende vlakken voordeel behalen. Wat je ermee kunt bereiken?

  • Een verbeterde vindbaarheid in zoekmachines

  • De tevredenheid van jouw klanten vergroten en zo herhaalaankopen en/of ambassadeurschap stimuleren

  • Kennis over de interesses en het gedrag van jouw klanten 

  • Meer uit jouw online marketing kanalen halen 

  • Meer controle krijgen over de prestaties van jouw website of webshop

Is conversie optimalisatie nodig voor jouw bedrijf?

Als je merkt dat er wel veel bezoekers op jouw website komen, maar ze in het proces vroegtijdig afhaken, kan conversie optimalisatie een oplossing bieden. Door te achterhalen waarom jouw bezoekers afhaken en waar in het proces ze dit doen biedt dit kansen om de conversie te verbeteren. Ben je van mening dat je meer conversie uit jouw website of webshop kan halen, maar heb je hier zelf niet de kennis of tijd voor? Schakel dan een professioneel bureau in dat jou hierbij kan helpen.  

Wat kost conversie optimalisatie?

Een traject als conversie optimalisatie begint met het bepalen van doelen die je graag met jouw website of webshop wilt behalen. Op basis van deze input kan een CRO specialist een analyse maken en een advies uitbrengen. Wij rekenen voor dit traject €850,00. De kosten voor het doorvoeren van onze adviezen en het uitvoeren van testen zijn afhankelijk van de benodigde werkzaamheden. Hiervoor maken wij graag een offerte op maat. 

Wat wij voor jou kunnen betekenen

Wanneer je ons inschakelt voor conversie optimalisatie kun je rekenen op een duidelijk advies gebaseerd op uitgebreide analyses die we maken van jouw gehele website of webshop. De eerste stap is het bespreken van jouw wensen en doelen, waarna wij vervolgens aan de slag kunnen met het analyseren en het vinden van verbeterpunten. We kijken hierbij naar een aantal belangrijke onderdelen van jouw website of webshop: 

  • Ontwerp en layout

  • Content en aanwezige formulieren

  • Bestel- en/of contact proces

Benieuwd naar een samenwerking met ons? Schakel onze hulp in